Saturday, April 4, 2009

TOLONG ANDA PERLU GROW UP

weekend sekarang amat membosankan.kalau tidak keluar menonton wayang atau shopping aku akan hanya duduk dirumah watching tv.aku "couch potato" so tak ada hal menghabiskan masa menonton tv sepanjang hari.fun.

semalam seperti ingin membeli tiket ke speedzone party.tetapi cancel selepas membaca berita dalam paper mengatakan JAWI dan polis akan buat raid.aku tak mahu ambil risiko.jika ke party aku mana ada pakaian sopan.semua seksi.aku tidak seksi.tetapi bagi pandangan kaum kaum jabatan agama pakaian itu akan di cas seksi.takkan aku ke party dengan berbaju kurung.am i right?seorang kawan berkata yang dia akan pergi berbikini(o dia lelaki)aku balas "baik jangan nanti kau orang pertama dia angkut sebab kurang sopan dikhalayak ramai"

ada yang tidak paham dan melenting dengan kenyataan yang dilakukan JAWI dalam akhbar semalam mengenai party ini.mereka menyatakan yang "alah kita pergi clean la jangan minum or telan dadah".oh nama pun jabatan agama.pergi ke party yang dianjurkan arak juga salah.aku tidaklah pandai sangat dalam bab agama.aku hanya diam.nanti dicas sebagai ustazah.tetapi janganla jahil sangat.kau mahu kena panah petir sambil berparty ke?

aku juga ingin pergi tetapi aku pikir kalau tak pergi pun i got nothing to loose.banyak lagi party akan datang.kenapa perlu melenting dengan jabatan agama dan polis untuk party ini.oh grow up lah.banyak lagi masalah di dunia ini seperti masalah kebuluran,kemiskinan dan sebagainya.

kalau ada yang terasa hati lepas membaca..aku peduli hape.ini blog aku.aku juga berparty tetapi tidak melenting dengan perkara seperti ini.pikir la dengan matang.

5 SPANKER:

Sofia Nin said...

cool statement oh kakak!

grow up. hehe :P
saya masih kecil rupanya :P

dLa Suri said...

jbtn agama wat cmtu pun d sbb kn.
bkn die nak wat gitu saje2.
cmtu buang mase depe je ahh.
ye x?

Zulfadli Zainal said...

ya.
i agree.

Iwan Shah Zainal said...

heehehe u sure got a life sister..nothing to loose pn x kuar...u r totally right..that is what they do when they see people partying..

Felicia F. Ramzi said...

yup..nothing to lose..:) byk lagi masa lain..
*i went clubbing once, minggu lagi satu terus ada raid..masa tu anak laki si yusof haslam terkena, tah apa nama dia tuh..masuk keluar paper pasal amik drug..altho kita clean, tapi tu lah, baju yang tak clean..eheh