Thursday, April 9, 2009

SILA BACA UNTUK KEBAIKAN BERSAMA

soalan 1 : jika anda blog hopping adakah anda hanya membaca latest entry sahaja?dan tidak entry mereka yang sebelumnya?
jawapan aku : yes sometime.melainkan blog itu disukai ramai.MAKA dengan ini aku akan MENDELETE sedikit demi sedikit entry yang lama kerana ketika itu aku tidak blog hopping dan kamu tidak membaca entry yang lama.entry yang lama jika dirasakan menarik akan aku bawa ke depan.yang tidak menarik akan didelete.KAMU tentu kurang suka jika setelah blog hopping barulah mereka membaca blog kamu right?tetapi hanya membaca yang latest..
soalan 2 : adakah menulis blog untuk dibaca orang lain?
jawapan aku : YES.WTF aku nak waste time tulis blog kalau orang tak membaca atau aku sendiri tak membacanya.kalau tak mahu orang lain baca baik buat private.blog adalah untuk ekspresi diri.bagi aku ekspresi orang lain mengenai cerita yang aku ingin sampaikan sangat menarik.ada yang aku terima..dan yang aku tak terima aku buat tak peduli sahaja.
soalan 3 : membaca blog lain?
jawapan aku : YES.tetapi terus terang hanya membaca entry yang latest.jika blog kamu menarik akan aku baca post yang lama.aku tidak nyatakan yang blog aku menarik.but let me ask you the same question..BAGAIMANA ANDA MENARIK PENULIS BLOG LAIN MEMBACA BLOG ANDA?seriously i will said by BLOG HOPPING.kamu?tetapi dengan ini aku ingin nyatakan aku akan mengurangkan blog hopping.kerana bila aku add self sebagai follower aku punya tabiat "oh aku mesti baca blog mereka.because if not mesti mereka tidak membaca blog aku..apa aku rasa?mesti feel like nak tutup saja blog".jadi ingin aku tanya..kalau anda tidak ada masa membaca blog yang anda follow dan mereka juga follow anda sebab anda follow mereka..why in the first place kamu jadi follower?jadi dont become a follower to expect people to follow you but you don't read their blogs.

note pad : say whatever you wanna say.ini bukan soalan tag.ini hanya kenyataan self made.

6 SPANKER:

saadah saadun said...

btol tu sist..
apa guna follower ramai tp sbnrnya dorg x bc pn blog..
rs ampeh je..
adeh la

btw,
mcm mana ngn p'kmbgn kes tue?
hpfly da ok

yanalolu'xx said...

saya da baca hampir keseluruhan entri anda..

bahasa baku oke..

♥Miz Fieza♥ said...

hahah tak payah risau sy baca entry kamu..walaupun ganas bunyi nyer takp best hehhee

Sofia Nin said...

sangat tepat.

aku hanya akan follow kalau aku rasa blog itu menarik, dan kedua kalau mereka kawan kawan aku. so boleh keep track.kalau follow setakat u follow i follow u back, sudah jadi macam ketagih follower. desperate seperti orang orang yang inginkan foto mereka dikomen dimyspace.

tolong ah golongan golongan ini.
get a life dowh. haha :)

cuma sekadar point of view. tidak bermaksut mengutuk siapa siapa :)

nia salina said...

SOFIA SCREAM IN THE RAIN!kamu sangat tepat!!!

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

betul-betul.
kalau folower atas nama je baik tak payah.
ok.
post lame yang ganas dan menakutkan patut dibuang je.