Wednesday, April 1, 2009

OH BLOG! SHAF BILA SKEMA..VERY LAME!

1 april yang cemerlang.bukan niat aku nak menipu pun.saja untuk suka suka.namun disini aku nak buat 1 lagi kenyataan.tidak ringkas.sangat panjang.tolong rajinkan baca.untuk kebaikan bersama.

banyak jugak yang aku add self sebagai follower di blog lain.bagi aku semua blog ada keistimewaannya tersendiri.ketepikan umur,jantina atau bangsa..kalau suka aku akan baca dan add sebagai follower.mungkin tuan punya blog akan ada cerita menarik untuk dikongsi.melalui blog aku akan lebih mengenali seseorang lebih daripada fungsi facebook dan lain lain.

disini aku cuma ingin nyatakan yang semua blog yang aku add self sebagai follower akan aku baca hampir setiap hari update mereka.akan aku tinggalkan komen jika perlu.aku tidak add self hanya kerana ingin mereka juga add self sebagai follower di blog aku.mungkin juga untuk mempromosikan blog sendiri tapi jujur aku katakan aku memang membaca update blog blog mereka.apa guna ramai follower kalau aku tidak membaca blog mereka.kalau ini terjadi mesti mereka pun melakukan yang sama juga.

aku admit aku memilih.aku agak susah untuk membaca blog yang menggunakan short form dalam penulisan.ala ala menaip sms.aku bukan stupid atau slow tetapi jadi celaru membacanya.bak kata HANIS ZULAIKHA..lebih baik menulis blog dengan ayat yang penuh.bukan short form.blog yang ada lagu juga jarang aku kunjungi.hilang fokus membaca sebab asyik mendengar lagu.blog yang semak yang terlalu banyak bahan di sidebar dan page juga sesekali dikunjungi.aku lebih suka gaya PRIMAJOHNNA,HILANG PUNCA dan LIDAH LIDAH(sekadar menyebut beberapa)yang simple tapi amat menarik penulisan mereka.namun ini semua aku ketepikan jika penulisnya menarik perhatian dan penulisannya menarik.aku lebih menyokong blogger female.

aku tidak kata aku bagus tapi masih sedang belajar macamana nak menulis.kalau orang tak mahu baca pun maybe 1 hari nanti aku akan membaca semula apa yang aku tulis.macamana kalau masa tu aku sendiri pun tak paham apa yang aku tulis dan rasa apa yang ditulis tak menarik.mungkin aku akan rasa sangat pathetic dan loser.oh tidak!

note pad : you all semua best.I SUPPORT BLOGGERS!mulai sekarang aku akan membahasakan diri sebagai "I".mesti lebih lembut bunyinya dari penggunaan aku.OH SO LAME..KALAU ANDA ADA SEBARANG PENDAPAT BAGI MENINGKATKAN MUTU BLOG I ATAU ADA YANG U TAK SUKA OH PLEASE TELL ME.I TAKKAN MARAH MALAH I AKAN BERI U GIFT.

29 SPANKER:

Atiqah Adnan said...

ya... bahasa awak jelas dan inti patinya padat.. menarik minat sesiapa mau baca...

haPpy blOgging!!

Felicia F. Ramzi said...

im with you pasal add2 blogger nih. Kadang2 ada certain bloggers yang follow blog orang lain so that the other person tu pun akan do the same in return. Dah jadi macam Friendster plak..saja nak pemes.(of which i dah ditched)..i pun tak sesaje add bloggers kalau i dont intend to read their blog..bikin semak nama dlm blog list.
* ada juga certain people memuji "nice blog you have" ..subjektif lah..i tak tau nak ukur blog orang nice ke tak, all that is important to me is, entry2 dia menarik..bior ler panjang berjela, kalau menarik i tetap akan lekat membaca.. the reason why i jarang pergi blog orang n taip "nice blog you have" instead, i rather tulis hi or Afternoon.. or better still,
"nice writings"
*whoaaa, i tak guna singkatan meninggalkan komen di sini..hua hua..
* sorry, ter-panjang pulak komen.

Anonymous said...

yea..
i support blogger 2..
;)..

btl 2, ape gne add followers kalau x btl2 follow kn..
stuju sgt..
tp rmai yg add skdr nk tmbh follower..
sungguh dangkal.

MARiE LUkMAN™ said...

siyes...betol ape sis ckp tu...

tp kn sis..mcm sy yg xbape nk reti ni cmne?

sis ajar bole x supaya blog saye juga akn selalu di lawati...

hehehe...

pasni sy pn nk guna "I" la...
mcm glamer jeerk...

nia salina said...

oh u all amat great..i akan balas kat blog u all..sebab u all great macam nak bagi hug n kisses je

nia salina said...

adik roozu..buntu pergi page u tak tahu mana nak tinggal kan pesan..anyway cuba u tengok blog hanis zulaikha.dia ada bagitau sikit2

nia salina said...

u all i dh tglkan smethg kat blog u all.tapi u all jgn balas kat blog u all k nt i tak tau forever apa u all nak samapikan..untuk kebaikan bersama

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

i pun suka lah kalau guna bahasa yang betul.
tak main lah short form kan u?
ahak.

nia salina said...

betul i jadi keliru bila baca..samapi takut nak countinue baca

Anonymous said...

same here....
short form are not suitable enough for blogging.
blogging are meant to be read and digest, not read and delete.
plus, yes i do agree about the insides is what is more important.
that is why my blogger's list are most likely consist by female...ahakz!

nia salina said...

o betul cakap u tuh.i sudah balas di blog u.o ye lappy baru tak cantik macam lappy i.lappy i vouge walaupun lebih murah dari u

Fieda_shairazi said...

hurm..<<--berpk

heheh...i suke blog u cuz..sbb i rase ianye blog yg jujur..itu jerk..

Syazni Rahim said...

huhuuu~
Ekcelli, hari2 sy bace blog awak..

:)

Sofia Nin said...

eh betul betul

semangat blogger tulisan penuh!

haha. apakah? merepek suda

BabyJane[The Juliet] said...

happy blogging babe
sgala yg u ckp betol
:)
kalau nak rase nak comment
comment bila perlu kan
:)

[z@ck] said...

i oso did'nt miss all blogs dat i follow..4 me i dun get too choosy 2 follow other's blog as long as i am interested wif the content..u oso one of them..

keep writing ur brilliant thoughts here..

i support u!

p/s : layout blog x memainkan peranan besar pn..hikhik..n one more thing..my blog ad lagu..huu..

Felicia F. Ramzi said...

Since shoutbox you kurang membantu i untuk mereply, i komen sini je lah..
i nak bagi hugs and kisses back to you..(macam pinjam meminjam la plakkkk) *smoochy smooch!

DIYANAHALIM said...

Hahaha true! Ade certain bloggers yg blog using shortform sumpah pening kan? As for me, I gune full sbb Im trying to improve on my language. :P

@Ra^Da PiNko StoRy said...

aku suka cara engkau bercerita~~!!! cayok guz!!!!

nia salina said...

oh u all i macam nak bagi hug n kisses kat u all..tapi kasih sayang i nih terhad untuk harini.i tinggal kan something kat blog u all..u all tak percaya..hish percayala

Gen Mayhem said...

thanx for following mine
;)

Anonymous said...

Mungkin penggunaan huruf besar, huruf kecik harus dijaga untuk lebih selesa membaca.

Iwan Shah Zainal said...

hello...i'm a frequent visitor but never leaves a comment...heheheheh but anyway....blog u best...n i dh kna april fool

u rox sistah..

♥Miz Fieza♥ said...

yup..support blogger...hehhe

bagus2..thanks coz membaca..betul kat nia tak guna jadi followers kalo tak membaca betul tak??

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
salam,

no la dear..pujian bese saje.. that de reality kn.. kita takkan tertarik pada sesuatu yang biase saje betul tak..?
ada kelainan itu yang nice~~

ya.. hug n kisses fer u tOo darl...

haPpy blogging..

<3 wit luv, Qa~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

nia salina said...

u all smua hot..i kasi u all hug n kiss lagi lain hari.hari ni dah limit

Sharon Rodriguez Charles @ Xang said...

omg! i agree with you.
what a honest blog u have.

Anonymous said...

no no no no no no!!

do not and aku repeat, DO NOT change "aku" kepada "i"


memang agak weird. AGAK?

SANGAT weird.

tima kasih.

vidadarisakura said...

aku baca blog yang tidak memeningkan.

dan senang dikomen.
heee