Tuesday, April 21, 2009

AHLI MESYUARAT TINGKAP 2.PERLUKAN PENDAPAT ANDA

berbalik kepada tajuk AHLI MESYUARAT TINGKAP.setiap hari,dalam perjalanan ke ofis ada 1 gerai menjual nasi lemak dan kuih muih.tuan punya gerai setiap hari akan membawa anaknya bersama.oh ye aku punya ofis ke2 di kawasan apartment.so gerai ni kat bawah apartment ni lah.setiap hari juga aku lihat rakan rakan akak gerai ni akan turut serta bersama anak anak mereka.riuh rendah dah macam pasar kat bawah apartment ni sambil anak anak diaorang duk lari sana sini.ibu ibu ni dah macam persatuan gossip.kecoh sangat dengan suara nyaring mereka bergebang.
herm macammana la anak anak tak jadi kaki lepak...yang perempuannya macammana la tak jadi kaki gossip...macammana la anak anak tak jadi liar...kalau mak duk melepak pagi pagi lagi bergosip dan anak sibuk dilepaskan main.
ini semua adalah ibu ibu yang tidak bekerja.ibu ibu yang bosan duduk di rumah.aku tak katakan ibu yang bekerjaya bagus.ada yang lagi teruk abaikan anak kerana sibuk bekerja.tetapi bagi ibu ibu ini peluang untuk bersama anak anak lagi besar.kan lagi bagus pagi pagi ajar anak membaca di rumah.herm dah macam kat kampung aku tengok.LOL.aku tak katakan mereka ini ibu ibu yang tidak baik.cuma theres so many other thing you can do beside lepak gossiping almost every morning.

ada juga yang cakap berdasarkan posting AHLI MESYUARAT TINGKAP yang 1st bahawa aku takut komitmen.yes i am.tetapi sebab aku hanya being carefull dan lebih bersedia.kau mahu mencegah atau merawat?lu pikir la sendiri.dan please la kalau rasa diri tuh DAMN NICE..carry on.aku smoke,pergi ke club dan sebagainya..jadi aku jahat dan bukan a good friend?i am not stupid and jahil.takkan la sampai ke tua aku nak camni.atleast this is how i taste life.GET REAL.memetik kata kata seorang rakan sekolah lelaki..."aku lagi suka kawan dengan kau sebab kau cool..tak macam yang lain kontrol sangat lah.."thanks dear...aku tak mahu jadi sangat nice and sweet..I AM INDEPENDENT WOMEN...SO WHAT IF YOU THINK IM BAD..AM I?GO FIGURE...YOU DAMN SAINT IS IT?OPEN LA YOUR MIND.I GOT FRIENDS THAT BERTUDUNG AND ALIM BUT VERY UNDERSTANDING.SHE NEVER JUDGE ME.WHO ARE WE TO JUDGE PEOPLE.I DONT LOOSE ANYTHING IF THIS KIND OF PEOPLE WHO JUDGE ME AINT BE MY FRIEND.I AINT CARE.I LEARN FROM MY EXPERIENCE AND GROW FROM IT.SO GROW UP AS THERE SO MANY THING YOU SHOULD LEARN IN LIFE.HAPPY NETWORKING!-statement yang tidak ditujukan kepada sesiapa.kalau terasa..terasa lah.

9 SPANKER:

Hazzy Ishak said...

i love to read apa yg sis tulis...
boleh mengembangkan minda hazzy.hiks

& i hate people yg suka suki judge org w/pun tak kenal...

nia salina said...

sapa le translate...my b.i is damn good ok..tapi ni hape ha

nice to be a good in the world.

haha serius aku tak paham..die komen tajuk aku kat mesyuarat tgkp 1...bagi aku maksudnya mcm nak mengatakan diri die baik ..yeke

saadah saadun said...
This comment has been removed by the author.
Sofia Nin said...

tidak. aku tidak setuju itu.

sometimes its worth the experience to be a bad person la.

not to say a total bitch. tapi cukup rasa bagaimana jahat itu perlu.

kalau baik sangat pun, tidak guna. orang pijak kepala. jadi normal suda. ada sisi baik ada sisi jahat.

pandai pandai sendiri nak seimbangkan mana satu lebih penting dan jalani hidup saja apa adanya.

:)

Sofia Nin said...

kamu tidak jahat tu kak nia.

at least, not from my perspective.

i respect u for who u are :)

nia salina said...

thanks syg

Anonymous said...

so, ur tellin us dat ur proud of what you have doin for all this while? clubbin, smokin, and GOD knows what else?

do correct me if im wrong. r u a muslim? or non muslim who look like a malay and good in bahasa. im confused

nia salina said...

U CANT READ ISIT..WHO ASK U TO READ MY BLOG?

syed said...

hidup didunia camtu la...aku juga begitu...hidup aku seperti angin... tak ade arah tuju...but i dont want to be like JAHA(in kelantan boys film)...