Thursday, March 26, 2009

PADA PENDAPAT KORANG ADAKAH PATUT?

pagi ni on the way nak ke tempat kerja aku singgah di gerai akak jiran aku untuk membeli nasi lemak sebab aku tengok semua kedai makan tutup.aku jarang membeli kat kedai akak ni disebabkan aku pernah kena keracunan makanan yang maksima last time aku beli kat dia sampai nyaris masuk wad.tapi aku beli jugak sebab akak ni baik dan peramah orangnya.mungkin dia buat silap masatuh.

sampai je kat ofis aku bercadang nak beli lauk sahaja kat restoran biasa aku kunjungi.tetapi kebiasaannya aku akan beli mee goreng dan lauk sebab amat murah..mee goreng beserta udang udang besar dalam 5ekor baru RM 2.50.tapi harini aku beli lauk sotong dalam 5,6 ketul.

bila aku tanyakan harga pakcik tu pun berkata "makcik kata seketul RM1.00".aku mula melenting "takkan la camtuh"..."tanyala makciknya"kata pakcik tuh.aku stret cakap "biasa saya beli kat sini takda pun sampai macamni.kalau macamni saya cancel la"..aku terus blah.

note pad : ADA KE PATUT?

13 SPANKER:

Anonymous said...

aku terpaksa menetap kt hkl wad kayu..( rare gila wat tu ) selama seminggu...sbb keracunan makanan..suspek ikan keli bakar yg aku beli kt bazar ramadhan n kerang..sejak tu aku da tak mkn ikan keli bakar lagi...

Syazni Rahim said...

hoho..agak tak patut kot tetibe jadi mahal~

Pekerja Kontrak said...

ceh.... aku penah kena roti canai 1.00... pengikis habis

lizz said...

gilos!mahal giler. hahaha! makan twisties jelah camtu.ahaks!

nia salina said...

ha memang kan ..pasni aku boikot itu kedai!!tapi kalau lapar dan terpaksa aku akan pergi ;) sebab takde kedai lain

Fieda_shairazi said...

melampau...tak pyh beli lg kat kedai tu

nia salina said...

tadi turun ingat nak makan tapi bila tgk pakcik tuh terus tak kancel..aku rela makan cokelat nips

vidadarisakura said...

patut2!!


heee

Zulfadli Zainal said...

itu sotong dari kayangan mungkin.

nia salina said...

tul la tuh...KAYANGAN TESCO

h@na said...

gile la...sotong sekor sehinggt...
cekek darah tol

nia salina said...

tadi baru lepas geram dgn pakcik tuh..nak repot sbb takde tanda harga..mana nak repot ha

MARiE LUkMAN™ said...

xpatut rs nye...

bagak mahal~!

makcik sy jual ns lemak gak..

xde la mahal cm tu..

pasni kompom sis xnak beli ag kn?

2x tu..