Friday, May 8, 2009

EH U OLLS BACA NI PLEASE..PAKSA NIH

aku dah decide..nak berhenti kerja hujung bulan nih.hari isnin ni ada interview dekat TMNET Taman Tun.DOAKAN AKU DAPAT!
ini semua gara gara mangkuk kat ofis aku.kenapa tiba tiba nak maki aku.apa hak dia nak maki aku.ini bermula dari sms dia yang berbunyi "sha, i nak tanya you for the last time, u serious bout your job?"exactly like this.aku tak suka bila orang tanya soalan serius ni melalui SMS.so aku call...
mula mula aku kata "next time kalau ada soalan serius macamtuh call la i tak ada kredit.so why u hantar sms macam tuh?".then dia pun start tinggikan suara.erk cakap elok elok tak boleh ke?dia mula la dalam nada tinggi cakap aku tak buat kerja duk layan internet...tak tolong sapu lantai dan mop.ini antara reason besar dia.pastuh aku biasa la TAKKAN TAK NAK PERTAHAN KAN DIRI kan?
aku cakap aku tak surf internet the whole time.kat sini aku nak admit aku sekarang memang slow buat kerja sebab aku tension dan bosan duk ofis sorang sorang.boleh gila tau.kalau jantan ni datang pun bukan bercakap pun.mana mana yang pernah baca posting aku yang lepas lepas ada aku story pasal jantan ini.and pasal mop and sapu lantai.sory to say AKU MEMANG MALAS NAK BUAT.time rajin boleh la.pastuh dia kata "tiap kali i datang ofis i yang kena buat".erk ADA AKU KESAH?bukan aku tak nak tolong tapi sometime rumah sendiri pun tak sempat sapu hokay.pastuh lepas sesi bertekak aku jadi malas terus letak.kemudian dia call lagi.membebel macam betina.aku call afiq aku nangis. tension. pastuh dia call.eh dia ingat aku nangis sebab dia ke?PLEASE LAH.aku nangis sebab baru lepas ngadu kat laki aku.
kemudian dia hantar SMS bertalu talu macam perempuan kalau gaduh kan.oh ye lupa..dia sound aku..aku bising pertahan kan diri.eh of course la.TAKKAN LA AKU TAK NAK PERTAHAN KAN DIRI.AKU BUKAN MACAM DIA HOKAY.eh dia nih?pelikkan?.oh ye berbalik kepada sms dia.aku letak semua kat sini hokay.semua aku tak balas sebab tak ada kredit.plus buang masa layan budak budak.
"kalau u nak terus menangis go on i tak ada issue.but then kalau u rasa tak sesuai please quit"
-jawapan aku : sory aku tak menangis sebab kau.and dia tak ada hak nak suruh aku berhenti.


"selama ni i tolong u financial u, but then if u tak boleh except apa yang i cakap then too bad la.lagipun i call u 2 kali tadi u main suka suka letak, so i assume u dah tak interested lagi then quit ok"
-jawapan aku : erk yang kasi gaji aku selama nih bukan bos ke?erk suka ti la nak letak malas nak cakap dengan budak budak.erk kau siapa nak judge aku and paksa aku berhenti?

"pada u mungkin i nampak jahat and whatever, gila kuasa.its okay for me.i tak kisah."
-jawapan aku : eh bila pulak aku cakap camni.emo lak jantan ni.ayat whatever tuh..erk tak tahan mak nok.LOL.aku tak pernah cakap.terasa sendiri ek?wahahhahhahhaha.

"i think the best way u quit je la k.since u pun tak serasi dengan i.ok"
-jawapan aku : erk kerja ni nak kena serasi dengan kau ke?please la.dari mula memang tau tak serasi.aku ingat lagi kau kata "tak tau kenapa bos ambil pekerja lagi" kat aku masa aku mula mula masuk dulu.

buat pengetahuan uolls, dia ni muda dari aku.boleh katakan orang kanan bos.LELAKI hokay.tak tahan aku.attitude cam?..go figure.lastnya aku call bos.bos aku cakap sangat COOL.rilek je dia kat PULAU PERHENTIAN.chill out lepak tepi pantai.chewahh.dia cool je cakap nanti dia kata dengan jantan nih.dan ITS UP TO ME TO DECIDE MY ROAD.and obviously aku rasa mamat nih emosi.1 SMS dia pun aku tak balas.MALAS.atitude kanak kanak.so aku cakap dengan bos aku..aku akan berhenti kerja hujung bulan nih.sebab aku pun tak nak susahkan bos aku.above all bos aku sangat nice.aku tak nak cerita lebih lebih masalah lain sebab aku respek bos aku.except JANTAN INI.eh dia tak tau kot yang aku melepas segalanya kat blog?LOL.

note pad : DOAKAN KAKAK CUTE INI DAPAT KERJA OKAY!

12 SPANKER:

MARiE LUkMAN™ said...

sy yg pertma doakan utk akk!!]

semoga berjaya~!

Atiqah Adnan said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
haah mmg menarik pUn nia~
ade jUga lelaki camtU kan...?
k gUd luck dear...
hOpe u dapat jOb tU.. dan qUit kat tempat lama yang ade lelaki auuuuwww tU..~ hehehe

<3 with love, Qa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Atiqah Adnan said...

ye ker? owh lelaki tUlen ea..?
tapi kenape eMo sangat..
tak sUke lelaki camtU...
kan.. wat leceh je...

aEn said...

doakan u dpt keje k babe..

hurmmm.kadang2 kite mmg akan jumpe spesis manusia yg mcm tu..n myb lebey teruk dr tu..so jgn cuak utk pertahan kan diri kite..hape dia ingt dia laki leh suke suki wat pompan cantek mcm tu...

bini dia x cantek kot...myb dia ade hati kt u shaf...beware!! hehe..terposong dah komen aku ni..
peace..!!

Iwan Shah Zainal said...

best of luck sistah

Hazzy Ishak said...

errkkk.cmni pun ada??
dia igt bapak dia pnya company ke? bos tak kesah, dia plak lebih2..

pape pun, all the best!!

Anonymous said...

semoga dpt keje ye..!

cik bunga said...

my sis yang cute...
i hope u get a new job..

kl xde sgt kje je ngn abah i..

hahahaa...

n thn abaikan lelaki yang x ckop sifat 2..
wat saket kepala jee...

anaklaut said...

salam..

pertama, saya simpati apa yg berlaku pada awak..moga anda berjaya temuduga tu..

banyakkan sabar..!

[z@ck] said...

amin..
moga dapat kerja yg lebih serasi ngn ur soul..n x de mamat2 psycho nak kaco..
hehehe

dLa Suri said...

always pray 4 u ;)

Prof. Era Pasca said...

salam jgn benti dulu dapatkan dulu sekarang nye cari keje pesen lain... susah semacam... p/s pengalaman mencari kerje selama 2 bulan... :)
(sidang dun 7/5/09) untuk mengetahui laporan media dari dunia ... hehe

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/05/berita-dr-saentero-dunia-apabila-lanun.html